Sunday, August 1, 2010

kek batik biskut marie




Boring2 dok kt umah ni,aku g la ke dapur..dh la lpaq lak 2 kn..hehe..aku mntak mama ajr buat kek batik bskut marie ni sbb mama kata mama penah buat dulu2..bahan2 mmg dh siap beli dh..juz mood nk buat 2 xsmpai g..b4 dis,aku search kt google untuk resipi ni..aku xtaw mama penah buat..hehe..lastly pkai resipi mama ja..sedappp oooo.....

bahan2:
1) biskut marie satu pac - actly xguna satu pac pn..hehe..agk2 ja..patah2 kan..
2) 1 buttercup
3) 1 paket kecil milo
4) 1 tin susu pekat
5) 1 pac kacang tumbuk..xpn kacang yg dihancurkan..beli kt kdai mamak ja..hahaha

cara membuatnya:
1)cairkan buttercup dgn api yg perlahan..
2)masukkan milo,susu pekat dan kacang tumbuk tadi..
3)kacau hingga pekat..
4) tutup api n masukkan biskut marie yg telah dipatah-patahkan..kacau smpai sebati..
5) masukkan lam plastik2 kecik (agk2 ja plastik 2..hehe..guna yg xpkai lagi tau) dan mampatkan..
6) simpan lam peti sejuk sehari semalam..hehe..
7) bila nk makan,potong ja..SIAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p/s: ramai ja org yg tau buat kek ni..saja ja nk share resipi mak saya..hehe..ada kacang 2 yg tambah sedap..

SELAMAT MENCUBA!!! hehe

No comments:

Post a Comment