Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan Ke-2 Menguji Kesabaran

Assalamualaikum..

Skarang ni dah masuk waktu subuh..actually dah masuk ramadhan ke-3 pon..so,entry aku kali ni berdasarkan pa yang aku alami sepanjang hari semalam..stat dari pagi xdak pa sangat..macam hari2 biasa..kosong..but i filled it with WORKS..yaa..dari lepas zohor,aku dah atur benda pa nak kena buat..sibuk gak hari ni sebab nak prepare before balik Malaysia..maybe sebab penat plus panas summer yang sangatlah terasa,aku jadik emo lebih kot..haha..bleh tahan tension gak hari ni..siang tadi,aku terasa terhina disebabkan satu incident ni lah..i don't want to mention it..biar lah aku sorang ja yang tau..yup..aku tau aku datang dari keluarga yang biasa2 ja..cukup sekadar aku yang tau pa yang aku buat untuk family aku tu,benda yang betol..sedih n rasa nak nangis..aku tahan ja..sabar izyan..sabar..perasaan aku ja tu..tapi,aku xdapat tahan air mata ni dari mengalir bila mengadu pada Yang Maha Pencipta..selesai solat,aku tros pujuk diri sniri..alhamdulillah Allah S.W.T bagi aku kesabaran tu..aku berjaya kawal diri aku..hati yang terluka tu aku biarkan ja berharap dengan izinNya,luka tu akan hilang..so,aku troskan Ramadhan ke-2 dengan macam2 perasaan..tenang sekejap lepas solat tarawikh..then,aku,hana n ti kena buat prosedur result sebab kami baru dapat tau kena download bagai..so,kami pon buat..tension gak buat benda ni sebab banyak link xbleh bukak..sabar lagi tapi tension lebih mengatasi..serius rasa cam nak nangis..mula la kejadian siang tadi terungkit balik..kebetulan aku tengok result aku,alhamdulillah aku dapat troskan pengajian tahun 2 tapi aku xseberjaya kawan2 aku yang lain..time ni la rasa sebak sebab aku xdapat capai apa yang aku janji kat parents aku..sekali lagi,sabar ek izyan..tahan nangis tu..so,aku buat2 relax..beban lam hati hanya Allah ja yang tau..sampai aku tengah menaip skarang pon rasa nak menitik ja air mata ni..tapi segan la..da housemate len..nanti dorang cakap apa lak kan? aku rasa,aku jadik ceni sebab aku tahan dari siang tadi sampai la skarang..doakan aku ok esok.. :)

Ya Allah..tingkatkan lah kesabaranku..amiin ya rabb..

current mood: can't describe at all..

No comments:

Post a Comment