Saturday, November 12, 2011

Raya tak habes2..

Assalamualaikum..

Hehe.tajuk xbleh blah.bukan saya sebagai rakyat Malaysia,beragama Islam dan berbangsa Melayu ni nak ajak semua orang satu dunia supaya raya sampai xingat dunia.tidak sama sekali.di sini,saya dengan bangganya ingin menyeru semua warga di bumi ini supaya raya dengan berpada-pada.jangan jadik seperti saya dan housemate yang makan xhenti2.HAHA.juz kidding.bukannya apa.memang kalau ikut pon kita lagi patut memeriahkan raya Aidil Adha berbanding Aidil Fitri.tapi,nak meriah pon jangan sampai lupa dunia kan3?? bersederhanalah kita dalam semua aspek k. :)

Okeyh,troskan dengan sesi informal. Aku buat jugak entry kali ni sebab terasa diri begitu xcool bila xberblog.hehe.niat mula tu,nak crita semua pengalaman super best aku time eid adha kat mesir merangkap tahun kedua ni.tapi sebab aku boleh tahan malas jugak,so aku cita sikit je la ek.gambar2 bleh melawat fb saya.heee.sangat mencari publisiti.haishh.can u stop it,izyan! then,continue....

Raya first dah semestinya kat bumi Zagazig yang tercinta.hehe.almost one day party for my digestive tract.mana tak nya kan.before g sembahyang raya,aku n housemate menyuapkan mulut masing2 dengan rendang and masak maidin.niat di hati nak isi "SIKIT" ja perut ni.but,seriously don't u dare believe us in anything about FOODs.haaaa.we are some kind of food addict.heeee.we loooveeee FOOODDDsss .dah,stop merepek. Malam tu plak ada Jamuan Raya AQM. Menu: nasi bukhari n lauk daging apa ntah.sedaaapp.xtipuu.pastu ada sup daging kambing lagi.aku makan dua trip kot.bersamaan DUA besen kecil.HAHAHA.tapi share ngan orang len sama la.agak-agak la kan kalau aku sorang yang makan dua besen tu.baru ja nasihat orang supaya raya dengan sederhana,tengok2 aku yang melantak macam dah xdak hari esok.haishhh.insaflah.

Raya kedua kami bertolak ke Tanta plak dengan misi menghabiskan periuk nasik kat Tanta.haha.gurau je yek.don't take it seriously.we are lucky on that day sebab ada kenduri kawen + jamuan raya.dengan xmalunya,kami pon join. :) sampai sekarang aku dok ingat daging unta ngan kurma kambing dia.sedappnyaa.x liat plak tu.boleh tahan setengah hari jugak kami berkunjung ke rumah pelajar2 Malaysia di Tanta.besttt. :)) Malam tu,kami makan lagi. housemate Is suruh kami try makanan kat restoran Indon kat Tanta.Menu:ayam bakar kuah kacang.mahsyuukkkk nyaaa.sedaaappp~ Midnight tu bermulalah kemeriahan toilet di rumah Is starting dari pukul 1.30 pagi sampai subuh.HAHA.pikir seniri la ek. :p

Raya ketiga kat Mansoura.Jumpak kazen Tie and k.Aisyah!! manyiak syiiookkk ooo.k.Aisyah and housematenya bawak kami jenjalan.TQ!!! nanti kami mai lagi. :) kat Mansoura pon kami p kenduri kawen.wahh.semua orang dah kawen.saya?? bilakah?? mama & ayah nak tolong carikan calon kan?? ahaakkzz.

Keyh,sampai sini saja raya saya yang sangat bessttt pada tahun ini.post ni actually nak gtau kat ayah,mama,abang n adik yang saya sangat suka makan pada hari raya dan hari2 yang lain.hehe.tadi nak skype. ingat boleh cita live.tengok2 kena post gak.TATA~

p/s: Ayah,Mama!!! i gain two kg from my normal weight.kahkahkah :p

No comments:

Post a Comment