Thursday, May 5, 2011

Tachycardia because of EXAM!!!

Assalamualaikum..

Sila baca tajuk di atas ek..saya akan menerangkan maksud di sebalik tajuk itu..tachycardia means increase heart rate..so,untuk mengHIPERBOLAkan entry aku pada malam yang indah ini,aku pon letak la tajuk di atas..for me,it sounds really really related to our coming final exam..kalau setakat demam exam or selsema exam xbest la kan..kita kasi up cket..hehe..

Hari ni merangkap hari Khamis,5 haribulan Mei merupakan hari ANATOMY SEDUNIA bagi pelajar-pelajar kelas A1 Universiti Zagazig terutamanya pelajar perempuan..hal ini berlaku disebabkan kelas ANATOMY diadakan oleh Dr.Emtethal dari pukul 9 pagi hinggalah pukul 12 tengah hari..xcukup kukuh lagi bukti kita?? Pada pukul 8 pagi pula,kebiasaannya para pelajar akan memenuhi ruang lingkup di dalam museum Anatomy untuk melihat specimen2 memandangkan exam practical just around the corner..oo yeaahhh..memang penuuuhhhh museum tu..siap bleh terpijak kaki orang len lagi..xpa la kan..berkorban cket ja..haha..tu xcukup lagi kalau nak gebang kata demam exam kan? Pukul 12.30 tengah hari lak,aku dan rakan2 mengambil keputusan untuk memantapkan lagi pandangan mata kami dengan melihat LAGI specimen2 di dalam museum tersebut..teeheeee...meh aku buat plot HARI ANAT SEDUNIA jap..

8a.m -9a.m : pegi museum ANATOMY atas inisiatif sendiri.. :)
9a.m - 12p.m : class ANATOMY bersama lecturer yang comel,Dr.Emtethal..
12p.m - 12.30p.m : solat n rehat jap..
12.30p.m - 3p.m : pegi melawat museum ANATOMY lagi!

Lebih kurang 40 specimen aku n hana abeskan dalam jangka masa satu hari..Seriously aku cakap aku xpenah rasa nak termuntah study macam apa yang aku rasa skarang..haha..dasyat kan?? tapi,mak aku penah pesan, " AKAK..KALAU BUAT APA2 PON KENA SAMPAI MUNTAH HIJAU TAU"..moral of the story,bermati-matian la dalam melakukan sebarang kerja lagi-lagi bila nak dekat exam ni..hehe..

So,to all first year medical student of University Zagazig,best of luck! Strive for MUMTAZ,insyaAllah..bersama-samalah kita mengharungi cabaran exam..jangan give up ek..banyak lagi cabaran yang lebih besar di luar sana..jangan lupa dekatkan diri dengan Maha Pencipta lagi2 nak exam dah ni ek..saya mengingatkan diri saya sekali.. :))


jangan tenung ja buku2 tu..baca tau..hehehe

nanti bleh la senyum cenggini!! :p

No comments:

Post a Comment