Saturday, April 30, 2011

Last Day in April!! :))

Assalamualaikum..

Eventhough kat Malaysia sepatutnya dah masuk 1 haribulan Mei,tapi kat Mesir still lagi 30 haribulan APRIL! so,aku masih boleh post ngan jayanya menggunakan title yang berada megah di atas..hehe..


abang n patongnya DINGGA!! =)


FYI,besday abang aku adalah pada 27 APRIL yang lepas..tapi,memandangkan tarikh berkenaan jatuh pada hari rabu yang serba indah n confirm2 la jatuh pada hari kuliah,aku xleh la nak wish besday beliau trough my bloggy..aku just wish kot fb ja..tu pon sat ja sebab aku kan dah promise pada diri seniri untuk xon9 time hari kuliah..so,di malam yang xbapa sejuk ni,aku nak wish HAPPY BELATED BIRTHDAY to my bro,FARIDZUL SYAFIQ BIN AMIR!! May Allah bless u always n moga abang lebih matang dalam menjalani kehidupan..hehe..mesti mama ngan ayah bagi kawen dah nanti..kuang3..

Sejak aku asyik bergelumang ngan buku ni,aku dah xreti nak wish besday panjang2 dah..hehe..kalau dulu,pantang ja besday lam family aku,aku dah siap text nak tulis lam kad..memang abes penoh kad tu aku merapu..hehe..xpala..apa2 pon,kita ikhlas kan? xkisah la panjang ka pendak ucapan tersebut..

Bila cakap pasal abang aku,tiba2 teringat lak kisah zaman2 retro..waktu kecik2 dulu,aku selalu berebut patung doraemon ngan abang aku..ahakzz..padahal aku bukan suka pon jenis2 patung ni..saja ja dengki pakcik tu..kehkehekeh..ni mak aku yang cita la..den mano nak ingat..beza umo aku ngan abang aku ialah sebanyak 4 tahun..honestly aku cakap dulu kami xrapat sangat pon..tapi sejak aku memasuki alam darjah enam,abang aku mula senang nak sembang ngan aku..waktu tu dia form 4..maybe dia rasa aku dah beso cket kot..boleh nak join gebang2 ngan umo spesies beliau ketika itu.. :P For a faster story development,baek aku tros cita time aku form 5..kebetulan,time tu aku pegang jawatan penolong ketua batch form 5 a.k.a naib pengerusi OPTIMA..waktu ni aku rasa macam banyak keja gak kena buat lagi2 bila da event2 penting lam skolah yang melibatkan pelajar form 5..aku ni plak dah la blur2 ayu gitu..so,kompom la lambat cket nak mengkreatifkan otak sniri untuk buat event beso2..kebetulan time tu lak abang aku rajin datang tengok aku bila ujung minggu..selalunya beliau datang hari jumaat sebab parents aku xleh nak datang..jadik,beliau lah yang datang melawat saya..hehe..saya sunggoh terharu..bak kata pepatah,'alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai ke pangkal lengan'..aku renovate cket pepatah berkenaan menjadi 'alang2 abang dah mai,baek kita mintak idea dia'.. :)) Dengan sabarnya abang aku mengeluarkan idea2 bernas dia untuk diguna pakai olehku..terbaekklah!!..

X cukup mantap lagi cita ni..bagi aku yang paling aku terharu kalau time abang aku datang,n kebetulan lak waktu tu aku tengah tension tahap cipan..maybe da problem ngan kawan or study..aku ngan tanpa segan dan silunya meluahkan segala yang terbuku di hati sambil menangis xhingat dunia..haha..sekali lagi aku nak berkata jujur..abang aku ni sebenonye xpenah tunjuk sifat penyayang seorang abang tu depan adik2 dia..mana penah dia nak pujuk kalau aku nangis ka..tapi waktu yang aku cita tadi tu,dia xkisah pon aku nangis..dia da la bagi nasihat2 yang agak berguna lalu menyuruhku berhenti menangis n menyambung liku-liku kehidupanku dengan lebih tabah..teeheee..ayat xbleh blah tol..

Kalau abang p mana2,abang xpenah lupa nak beli apa2 kat aku ngan adik..dia selalu belanja makan memandangkan dia tau yang adik2 dia sangatlah suka makan..prot stokin la katakan..cayalah!! saya suka abang yang amat memahami..tapi kadang2 kalau dia marah2 tu normal la kan.."AKU KAN ABANG.." Beliau jugak sangatlah menjaga imej adik2nya..kalau kami nak kluar ngan dia n kami pakai baju yang entah apa2,mesti dia soh tukar cepat2..dia kata,malu nak ngaku adik kalau pakai camtu..hahahahah..thanks bang..skang ni saya dah pandai pilih baju kalau nak kluar.. :D


zaman retro..

sblom antar abang g MIMET..gambo kami tiga beradik..yaa..saya sangatlah kecik..haishh..


Rasanya,tu ja yang aku nak reveal pasal my bro yang super best tu..so,dengan tidak semena-menanya,i dedicate dis entry to my bro even dia jarang2 sangat la baca blog aku..hehe..smoga ukhwah kita adik beradik sentiasa erat even bila abang dah kawen pon tau..teehee..carik kak ipaq yang bleh kamceng ngan adik n izni..hahaha..demand tinggi dowh..sapa yang nak kawen ni??..ish3..

No comments:

Post a Comment