Friday, July 29, 2011

Kehidupan Pas Exam : zaman sekolah VS zaman kampus

Assalamualaikum..

A big round of applause to my self cuz i succed to wake up in dis early morning..wwweeeeeeee..tapi dengan sebab la..selalunya kalau xdak sebab memang "Katakan Tak Untuk Bangun Awal" la..kebetulan hari ni ada kenduri kawen kat Zagazig ni..budak batch aku kawen ngan senior second year..comellll tol..bila lak la aku punya turn..okeyh..sudah2..muqadimah aku panjang gila..teruja bangun awal la tu.. :p

Ni berdasarkan pengalaman aku la..waktu zaman sekolah rendah dulu,abes exam merupakan FENOMENA paling masyuk skali..time tu abes segala keturunan game yang mak ayah belikan kat umah,semua nak bawak g skolah..dengan tujuan bleh la isi masa lapang sambil tayang kat semua orang 'aku ada game paling cool skali lam dunia ni'..haha..trend paling masyuk n menarik perhatian semua orang lam dunia sekolah rendah aku tu ialah main patung Barbie..korang jangan la eww plak ek..haha..biasala tu,skolah aku dulu skolah pompuan smua..ok what men Barbie..tapi seriously aku xmen la Barbie tu..juz usha dari jaoh ja..aku memang xreti men patong2 ni..tringin tu penah la gak..hehe..kalau la sapa2 yang berjaya bawak masuk anak patung Barbie tu lam skolah,kira dia memang anak orang senang gak la..time tu kan mahal lagi..orang yang biasa-biasaan macam aku ni g kutip batu then men batu selambut sudah..cool gak pa kan??Time aku darjah enam,aku ngan kawan baik aku,Syamimi memang xtau nak buat pa untuk mengisi masa lapang pas UPSR..kebetulan lak kami ada persamaan iaitu minat baca Gempak ngan Utopia..alaa..majalah yang da komik tu..GempakStarz punya..hehe..aku suka baca ni pon sebab abang aku yang promote..sama la ngan kawan tu..so,dengan bangganya kami pon mencadangkan untuk membawak smua siri majalah yang ada kat umah tu g skolah..bleh la lepak2 sambil baca ean..dan2 esok tu gak aku bawak nala punya banyak mai skolah..haa..hamek ko..memang isi masa lapang sunggoh..then,kami cari port paling menarik nak lepak..bermulalah agenda kami membaca majalah..wuishh..xpenah g tau da orang buat camtu kat skolah aku yang begitu keperempuanan tu..first time tu..lepak,baca komik sambil makan kuaci ngan magazine bertimbun kat sebelah kami dua..kehkeh..terasa diri begitu samseng di situ..

Next..time skolah menengah..macam biasala la kan..sebagai diri yang tengah nak meningkat remaja,novel merupakan benda paling samseng bleh baca..hihi..kalau aku la,nak layan blues sambil baca novel,mesti amek port tepi tingkap class..baru la syahdu cket..abes boring baca novel,g la lepak2 class kawan2..2 ja la yang boleh buat..aku skolah asrama dulu,so pandai2 ko la mengisi masa lapang ngan berfaedah..kalau ada sapa2 yang admire kat mamat or awek class mana2,mesti dia rasa pas exam merupakan time paling dinanti-nantikan skali..bleh la g lepak class orang sambil usha pujaan hati tu..mesti mereka meniti hari ngan penoh bahagia punya la..pecaya la cakap aku..balik dorm nanti da la hot stories, "weyh,ko tau x,time lam klas tadi ean,si A tu kena usha ngan mamat yang minat kat dia 2..tersipu2 malu si A tu wa cakap lu.." xpon " weyh,awek yang aku minat tu bagi respon r time aku tengok dia tadi..halamak,cun oo.." haaa..abes gegak gempita la dorm ngan story hangat dari mereka2 ini..kehkehekeh..

Skarang ni aku dah masuk alam kampus..perpindahan waktu yang amat cepat..n aku dah pon abes exam untuk first year..untuk mengisi masa lapang sementara tunggu result n tunggu nak balik Malaysia,aku pon dengan bangganya tengok movie n on9..xdak keja len dah..abes ja paper last,tros g merantau satu zagazig carik movie paling sentap skali..haha..xpon g jalan2 carik makan n perabes duit..haishhh..bertambah2 la kilogram aku ni..kat perantauan ni la aku nak jalan2 pon sebab kat Malaysia memang mak aku xlepas aku jalan jaoh2..mak aku sniri soh aku jalan2 selagi aku da kat tempat orang ni..dah kat tempat sniri mak aku xbagi pegi ean..tapi duit kena banyak gak la..kalau duit setakat lalu celah gigi ja,cena nak jalan?? so,berjimat-cermatlah sepanjang tahun so korang bleh g jalan rata2 pas abes exam..masyukk kott.. :)

No comments:

Post a Comment