Wednesday, May 2, 2012

Ketenangan yang abadi

Bismillahirrahmanirrahim..

Sebenarnya aku tak suka nak melepaskan tension kat blog or facebook. Tapi ni ja cara yang aku ada sekarang.Biasalaa. Dah nak exam ni memang camni.Tension sana,tension sini.*sigh.

Aku pon bukan suka tension2 ni.Tapi kalau aku tak penah tension,macam pelik plak.Aku manusia jugak weyh. So,bila aku tension,aku memerlukan ketenangan yang abadi. Aku butuh waktu untuk menyendiri.Haa.kan tak pasal2 cakap indon plak.Ada la housemate aku tanya and jujur aku cakap aku tak mampu nak cerita.Terima kasih sebab amek tau.Aku hargai sangat2.Salah aku jugak bila ada antara housemate aku terasa sebab aku macam over berahsia. Tapi,aku lebih suka pilih cara tu.Buat masa ni,ketenangan yang aku boleh dapat hanyalah dari yang menciptakanku,Allah S.W.T. Aku harap sangat hampa bleh paham.Tak pasal2 dah tambah satu lagi ketensionan aku.


Have faith in Allah.Believe in HIM.

*Tips aku kalau tension:

-Solat.sangat menenangkan.
-banyakkan istighfar.cuci hati sendiri.
-pegi la jalan2 mana yang patut.sambil tu bleh shopping :)
-baca artikel yang boleh bagi semangat.macam kat iluvislam ka.bila aku baca artikel2 camtu,dia menyedarkan aku balik betapa Allah sentiasa ada ngan aku.so,aku xperlu takot.

No comments:

Post a Comment