Tuesday, September 20, 2011

Chocolate Trifle

Assalamualaikum..

Ok. ni post yang aku tangguh entah dah brapa kurun dah. so,today aku nak post sampai muntah hijau. payback    for my laziness before this. WARNING for those yang memang nak termuntah baca post aku kali ni,sila main jaoh2.haha


Bahan-bahan:

  • tepung kastard (perisa coklat)
  • 1 liter susu segar
  • chocolate cake or brownies (nak buat sniri pon boleh,beli kat kedai pon xpa.aku buat sniri ja.jimat :P)
  • gula secukup rasa

Cara-cara:
  1. masukkan tepung kastard ke dalam periuk,then campurkan dengan susu.
  2. masak atas api yang perlahan je tau. sambil2 tu boleh la masukkan gula. ikut selera anak tekak.ada orang xsuka manis.
  3. kacau sampai likat. agak2 dah boil sikit tu,tutup api n sejukkan.
  4. potong kek ikut suka,then masukkan dalam bekas.
  5. then tuang kastard yang dah sejuk tadi atas layer kek tadi.
  6. ulang number 4 & 5 sampai penuh bekas.
  7. SIAP! dah bleh hias.ada yang letak chocolate slice.aku men pakai M&M jek.simple.

*simple n yummyyyyy. lagi best kalau pakai chocolate chip brownies ke. fulamak! len kali la aku try plak.



No comments:

Post a Comment