Saturday, April 2, 2011

fakta atau auta??

Assalamualaikum,,

Aku xpasti cerita ni fakta atau auta..sebab takot jugak kalau cerita ni dah ditokok tambah n jadi len plak..apa2 pon,sekadar nak share je..

Ingatkah lagi anda kepada kisah di mana wanita2 yang telah melukakan jari mereka sendiri dengan tidak sengaja kerana melihat ketampanan nabi Yusuf?? Ada cerita mengatakan bahawa darah mereka telah mengalir ke dalam buah yang mereka potong dan baka buah tersebut masih ada sehingga kini..

Masa aku pegi usrah hari tu,ada sorang senior ni cerita kat kami pasal kisah ni..kebetulan memang buah yg dimaksudkan ada depan mata..buah limau..

Aku ada tanya gak,bukan ke buah epal? senior ni pon jawab,menurut pembacaan dia buah limau..


Ni la buah yang dimaksudkan..rasa limau dia sama ja..cuma ada merah2 sikit..

Aku nasihatkan,xperlu lah terlampau percaya sebab kita xtau kesahihan cerita ni..tapi xmustahil jugak cerita ni betul..kuasa Allah s.w.t tiada tandingannya kn?

Wallahualam.....

Entry kali ni sekadar perkongsian ilmu..thanks for reading this entry! :)

3 comments:

  1. waaaaa... SERAM gak bla tngok limau tuh!! (tp cm nak rasa la plak..huhu)

    ReplyDelete
  2. hahaha..dia rasa sama ja la weyh..tp comelll..da merah2..yg kaler merah dia banyak pon ada..tp senior aku dh mkn..xsempat tgkap gmbr..hehe

    ReplyDelete