Friday, April 1, 2011

Jalan-jalan Zagazig!!

gambar pemulaan: pakcik jual cotton candy! ceni la dorang jual..murah ja..kadang2 segenih (macam 50 sen) boleh dapat 5..fuuyyooo!!

Assalamualaikum..

Hari khamis lepas bersamaan hari terakhir dalam bulan Mac,aku n roommate(hana n amal) g jalan2 keliling Zagazig..senang cerita ceni lah..aku xnak la cakap besar kan..kami g MAHATTAH ja..xkeliling Zagazig sgt pon..hehe..takot sesat..Mahattah ni kira pekan kt bumi Zagazig..meriah..ramai orang suka datang beli barang..macam2 ada..baju ada,telekung arab ada,aiskrim,nasi ayam,kasut,buah-buahan,kedai periuk n macam2 lagi lah..kalau sebut satu2 sampai esok xabes..semua mati kebosanan lak baca entry aku yang super cool ni nanti..teeheee..

Abes ja kelas hari tu,lebih kurang kul 3,kami balik rumah jap amek duit..then tros keluar mengatur langkah dengan penuh yakin g cari kenderaan awam a.k.a TREMCO..yeepee!! xsampai 5 minit kami tunggu, dah dapat tremco..sesampainya kami kat Mahattah ni,aku tros terpikat ngan kewujudan gerai2 buah yang sangat lah banyak kalau nak dibandingkan ngan sebelum ni..mak aiii!! bestnya!!! turun2 tremco ja tros aku dapat menghidu bau buah-buahan yang sangatlah enak 2..adoiiyaii.."abes gak duit aku hari ni",bisikku di dalam hati..hehe..ya la kan? xkn nk cakap kuat2 lak..kalau da budak Malasia yang dengar,mesti dia kata aku ni kedekut taik hidung masin..nanti xpasal2 lambat g aku kawen..hahahahahah..actually,tujuan kami sanggup mengorbankan masa on9 kami untuk g Mahattah ni sebab aku nak g amek gaji..ya la..dh nk masuk awal bulan kan..gaji pon dh masuk..hehe..aku nak g tukar duit USD..so,kawan2 aku yang sangatlah mantop ni dengan sukarelanya nak teman aku g money changer..

Hari tu plak aku memang bawak camera..so,sambil jalan2,dapat gak la aku cari ilham nk post kt blog kn? hehe..terasa diri begitu cool di situ..aku pon dengan yakinnya mengeluarkan camera Sony Cybershot model DSC-T2 kaler hitam n meng'klik' butang snap supaya gambar2 buah yang sungguh comel 2 masuk lam camera ku.. :)

Tapi kan,nak reveal la jugak..aku ni xla sekedekut yang disangka..cuma2 kadang2 2 betul la..hahaha..aku beli jugak buah yang sangat ku gemari iaitu strawberry..sedap tahap gaban lah..serius xtipu..lagi besar dari strawberry kat Cameron Highland..n yang paling penting much much more cheaper than Cameron's..hehe..even time 2 x g tukar duit g,aku sanggup beli gak oo..alahh..3.50 genih ja sekilo..kalau ikut duit Malaysia kira half dari 2 la..wuisshh..xkan daku lepaskan peluang sebegitu rupa..aku pon dengan comelnya tros mintak kat budak 2 sekilo..sambil dia nak bungkus 2,sempat g aku snap gambar strawberry yang kiut miut 2..hehe..hana lak beli buah oren macam buah mandarin 2..amal lak beli pisang..nk buat pisang goreng kot..yummmyyy..

Lepas dah membocorkan poket,kami pon terus menghayun langkah dengan penuh semangat g money changer berdekatan..hanya Tuhan saja yang tau betapa semangatnya aku time 2..yahhooo!! nak dapat duit la katakan..sapa xsyok kn?? kui3..dan dan lepas dapat duit ja,otak aku yang geliga ni terus pikir SHOPPING!!! hahahaha..ni payah bila jadik pompuan..tapi aku ni xtau la pompuan jenis cena..otak pikir nak shopping makanan ja..besa la,perut perlu dikasihani kan?? sapa sokong saya angkat kaki! teehhee..kami pon merempuh kesesakan lautan manusia 2 untuk menuju ke Alam Market..lebih kurang super market gak la..hehe..nasib baek la time beli2 barang ni,aku masih lagi mengekalkan ciri2 muslimah sejati..xlupa diri ketika berbelanja..kalau x,sia2 ja baru dapat gaji.. :p

Dah abes borong barang2 yang boleh diisi ke dalam gastro-intestinal tract a.k.a perut,kami pon balik..hehe..bahagianya bila boleh beli makanan..wwweeee~


peach!! bau manis gila..tapi rasa xtau la..hehe..first buah yang aku serbu lepas turun dari tremco..nak tangkap gambar punya pasal..

pisang yang amal beli..hehe..insyaAllah breakfast esok makan pisang goreng..yaabeedabeeduu!!

buah oren yang hana lak beli..teehhee..comel kan..cantek menarik tertarik ko memang tembam tol..

haa..oren2 ni xdak sapa beli..haha..mafish fulus(xdak duit) dah..one of buah yang aku suka..serius manis..lazisss...

tadaaaa!! strawberry yang aku beli..cute gile....peewwittt..abang aku tengok mesti dia jeles..haha..dia dah la suka strawberry..so,dengan bangganya,i dedicate dis picture to my bro..haha..

motif gambar: tiada motif khas..juz nak tunjuk tempat tremco turunkan kami..teehhee

motif gambar: yaa..gambar ini punya motif tersendiri..ni la spesies tremco yang hampir nak langgar aku hari selasa lepas kot..dekat gamaah (universiti)..wuishh..nk tercabut jantung..syukur masih selamat..hehe

TAMAT..SAYONARA!!

2 comments: