Saturday, April 9, 2011

MSC & Malaysian Day!!

Assalamualaikum,,

Lepas sehari aku x update blog,hari ni aku nak update lagi..hehe..hari ni kan hari last dalam seminggu internet nak berfungsi..esok dah stat kuliah..so,internet kena curfew..tujuan kita berblog pada kali ini adalah untuk meningkatkan jumlah post dan memupuk semangat rajin mengePOST di samping merehatkan minda dan tubuh badan setelah penat memasak sebentar radi..ciss3..banyak le ko punya alasan.. :p

Okey2..kita mulakan entry kita kali ni ngan muka2 cun belaka..haa..baru la awet muda..kekeke..Tanggal 6 haribulan April yang lepas iaitu hari Rabu,Medical Student Council ke Club ntah? xpa la..janji MSC..hehe..kembali kepada topik asal..ayat tergantung di situ..MSC Universiti Zagazig telah bergabung tenaga dengan Perubatan Cawangan Zagazig bagi menjayakan Malaysian Day..actually aku xbrapa sure sama ada program kali ni semata2 untuk Malaysian Day ka ada program len lagi..harap maaf di situ..info xbrapa sampai..teehee..Time kemuncak program ni ialah pada pukul 11 pagi..tapi time ni lak aku da kuliah..so,xleh la nak g time kemuncak ni..aku g usha2 booth kul 1 tengah hari..hehe..lepas solat zohor tu,aku ngan beberapa housemate g la nengok jap booth2 dorang ni..xnengok rugi lak kan? And cam besa lah,aku dengan ayu nya mengeluarkan camera serta merta dengan tujuan ingin mengSNAP gambo..hehe..ibarat kata pujangga "JANGANLAH KITA MELEPASKAN PELUANG YANG ADA"..caitt!! bila masa la kata pujangga ada ayat cenggeni..marah mak aku kat Malaysia yang merangkap pendidik a.k.a guru Bahasa Malaysia itu.. :p

Hari jadiknya program ni,semua student Malaysia digalakkan memakai pakaian tradisional Melayu..Lelaki pakai baju Melayu n pompuan lak pakai baju kurung..ayu gitu..haha..Ramai gak orang yang datang tengok booth2 ni..xkira la student arab or student Malaysia..bagi aku,dorang success la buat program ni..tahniah kepada pihak yang terlibat.. :) yang aku paling perasaan skali,ada student arab yang men mainan tradisional Malaysia and ada plak booth yang pamer pakaian tradisional kat Malaysia,kuih-muih ngan artikel2..best kn? Time aku p ni,ada gak beberapa student arab ngan sorang student melayu tengah dok atas pentas(buatan sniri)..tapi aku xtau dorang buat pa..hehe..xsempat nak fokus..

Punyala khusyuk nengok booth sambil tangkap gambo,tiba2 aku terlintas nak tengok jam tangan Casio yang megah melingkari tanganku sambil mengerutkan dahi..ya laa..dah nama jam tangan kan? xkn nk melingkari betis lak..ish3..bila dah merenung sedalam-dalamnya kepada jam tangan tersebut,aku pon ternganga dengan serta merta..haisshh..dan2 x ayu dah..abes semua orang reject aku nanti..lambat g r nak kawen..muahahahahahah..juz joking!! terkezut lak mak ayah aku baca post aku nanti..hehe..aku ternganga sebab jam di tangan ku itu telah menunjukkan tepat kul 1.15..tidak!!!! kami dah lambat nak masok kelas..then,aku ngan kawan2 pon melangkah dengan sepantas kilat untuk ke kelas Biochemistry..Fiuhhh! selamat Doctor baru ja masuk..baru nak titik dakwat maker kat whiteboard ja..sekali lagi,aku dengan pantas pusing kanan,pusing kiri sebab nak cari tempat duduk..hehe..Alhamdullilah,ada gak space nak duduk..kalau x,free2 je kang aku kena berdiri sebelah Doctor..piraahh! perasan..haha..eleehh..macam la budak klas aku ramai sangat..nak buat team perbarisan pon blom tentu cukop tau.. :p


student arab men congkak..nampak x congkak 2?? sopan je dorang duduk..aku duduk ganas g..teehee..

comel je dorang men..cam budak baru belaja..(memang pon).. :))

ni geng len lak..dorang men batu seremban..yang aku bulat 2 la batu2 dia..hehe..batu pon dah sama kaler ngan tikar..pandai tol dorang pilih..cian budak2 arab ni..kang nak gagau batu xpasal2 g gagau tikar 2..abes robek tikar yang dorang pinjam kat pakcik jaga gamaah ni..haha..yang pakai macam coat 2,student Malaysia tahun 5 tengah ajar dua student arab ni men..

semua tengah menumpukan perhatian kat MC yang dok atas pentas..sory,pentas xnampak.. :p

yaa..motif kali ni agak patriotik..haha..kami sangat berbangga bila bendera Malaysia melintang megah di perantauan..

kuih-muih tradisional Malaysia..tapi banyak yang dah abes..dorang buat ni nak bagi budak arab try makan..tapi aku xtau lak sapa yang tolong perabis..budak arab ka budak Malaysia?? sama ja lahap dia..hahaha

tadaaa!! baju melayu kaler oren,kain batik,kain pelekat n apa ntah satu lagi 2..

suasana semasa program2 dijalankan..

terbaek!! pentas buatan seniri..ntah2,karpet kat rumah dorang yang jadik mangsa jadik back drop..haha..kretif kan??


saya n dua roommate saya yang tinggi..haha..saya ja x tinggi2..kuang3

Ending cita kali ni,aku ngan kawan2 pon menghabiskan sisa2 klas hari Rabu ngan jayanya n we all pon live la happily ever after..eeiiiuuu..gedikss..dah la bahasa rojaks..xmengekalkan ciri2 doctor mithali tol lah..haha..

مَعَ السَّلاَمَة...

Thanks for reading this entry....

No comments:

Post a Comment